Sa prirodom na dlanu i decom u prvom planu!

vrticiada

Učenje kroz igru

Da li ste svesni da učenje kroz igru u je jedna od ključnih stavki u obrazovanju koja u ranom detinjstvu može pomoći učenicima da kasnije uspeju u školi i životu?

Roditelji smatraju da predškolska ustanova u koju upisuju svog mališana igra ključnu ulogu u njihovom odrastanju i sazrevanju, što je potpuno opravdano i razumljivo. S druge strane, vaspitači treba da pronađu najbolje programe učenja kako bi pomogli da se aktivira potencijal svakog deteta. U tom smislu, učenje kroz igru se pokazalo kao idealna opcija jer nudi neophodnu stimulaciju da se deca angažuju dok uče.

U ovom članku ćete naći uvid u učenje zasnovanog na igri i upravo ćete saznati zašto je takav vid učenja najbolji za vaše dete.

Šta je to učenje kroz igru?

Učenje kroz igru su programi koje podržavaju kako nastavnici i učenici, odnosno kada je u pitanju predškolska ustanova, vaspitači i deca. Pošto je igra prijatna aktivnost koja je prirodna deci, takav program učenja ih najviše motiviše da uče. Kroz taj vid učenja, deca su u stanju da unaprede jezičke i numeričke veštine, kao i da u potpunosti razviju društvene veštine.

Koji su elementi učenja zasnovanog na igri?

Postoje ključni elementi koji pomažu u razlikovanju učenja zasnovanog na igri od drugih programa. To uključuje:

  • Nestruktuiranost: Ne postoje pravila ili unapred određeni planovi koji bi vodili aktivnosti kako bi se omogućilo deci da istražuju i otkrivaju dok se igraju.
  • Prijatnost: da bi se kvalifikovalo kao igra, deca moraju da uživaju u iskustvu, čak i ako tu i tamo može doći do nekih nesuglasica.
  • Samoizabranost: Odrasli mogu inicirati i pozvati decu da se igraju, ali deca nisu obavezna da u njoj učestvuju, i oni su ti koji određuju kako će se igra odvijati i koliko dugo.
  • Orijentisanost na proces: Fokus je na procesu igre, a ne na cilju učenja.
  • Maštanje: Da bi podstakle kreativnost, aktivnosti često uključuju igre izmišljanja, odnosno mašte.

Prednosti učenja kroz igru

Učenje zasnovano na igri ima značajne varijacije od akademskog učenja i omogućava deci da uče na drugačiji način. Neke od prednosti koje nudi uključuju:

  • Deci je zanimljivo dok biraju aktivnosti i teme.
  • Kroz stalnu interakciju, deca razvijaju društvene veštine koje su ključne u životu.
  • Pomažu u razvoju jezičkih veština.
  • Podstiče maštu i kreativnost.

U poređenju sa akademskim programima, učenje zasnovano na igri se ne fokusira previše na preopterećivanju dece  razlićitim informacijama. Međutim, istraživanja pokazuju da deca koja prolaze kroz programe zasnovane na igri nadmašuju decu iz akademskih programa u oblastima kao što su radno pamćenje, samoregulacija i kognitivna fleksibilnost.

Nedostaci učenja zasnovanog na igrici

Učenje kroz igru pomaže da se deca razvijaju na holistički način. Međutim, on takođe ima neke nedostatke, kao što su:

  • Program ne sme da izlaže decu direktno naučnim konceptima, slovima i brojevima
  • U poređenju sa studentima tradicionalnih akademskih programa, deca mogu imati lošije rezultate na standardizovanim testovima

Prednosti akademskih programa učenja

Deca će možda bolje razumeti akademske koncepte kada se pridruže vrtiću.

Lako je predvideti budući akademski uspeh praćenjem ranih veština pažnje.

Nedostaci akademskih programa učenja

  • Uprkos tome što imaju bolji učinak na standardizovanim testovima od učenika koji uče kroz igru, ta razlika nestaje već od polaska u prvi razred.
  • Veća je verovatnoća da će učenici imati problema u ponašanju.
  • Strukturirani format može dovesti do toga da deca izgube interesovanje za učenje.
  • Zbog formata testiranja, deca koja ne rade dobro mogu izgubiti samopouzdanje.
  • Previše strukture inhibira radoznalost i kreativnost.

Učenje akademskih koncepata napamet nije isto što i razumevanje akademskog koncepta, i to zapravo i predstavlja najveću manu akademskog koncepta učenja. Ukoliko su deca primorana da pojedine stvari uče napamet, to ne znači da će oni to zapravo i naučiti.

Kako učenje zasnovano na igri doprinosi razvoju dece

ucenje kroz igru
ucenje kroz igru

Jedan od najvećih izazova za roditelje sa ovim okruženjem za učenje je to što nije lako proceniti napredak ili da li dete uopšte uči. U većini slučajeva izgleda da se deca samo dobro zabavljaju.

Međutim, igra ima mnogo veći uticaj na decu nego što je evidentno. Rezultati višestrukih studija pokazuju da igra značajno podstiče razvoj deteta u sledećim oblastima.

Izmišljene igre podstiču maštu.

Umetničke i crtačke aktivnosti uče ih kako da prenesu značenje kroz simbole, čime se povećava njihovo razumevanje svrhe pisanja. Takođe, izmišljene igre, odnosno igre koje su u potpunosti zasnovane na njihovoj mašti, značajno doprinose podsticanju kreativnosti kao i razvoju društvenih odnosa sa drugim mališanima.

Fizički razvoj

Kroz aktivnu igru deca se fizički razvijaju. Ovo se ne odnosi samo na njihov rast, već se razvijaju njihove grube i fine motoričke sposobnosti, ravnoteža i koordinacija.

Zbog velikog utroška energije mališana, takve aktivnosti takođe poboljšavaju navike u ishrani i spavanju, promovišući opšte zdravlje tela. Istraživači su takođe identifikovali vezu između igre u ranom detinjstvu i aktivnog načina života u odraslom dobu.

Više o fizičkoj aktivnosti dece možete saznati klikom na link ovde.

Socijalno-emocionalni razvoj

Tokom života čovek nailazi na različite tipove ljudi i doživljava mnoge stvari koje izazivaju različite emocije. Bez obzira na to da li je dobar ili loš, neko mora biti u stanju da odgovori na način koji odgovara njima i onima oko njih.

Dok se igraju i komuniciraju, pojaviće se različite situacije i izazovi. Kroz takvo rano izlaganje, deca postaju bolje pozicionirana da razumeju i upravljaju svojim emocijama.

Socijalno-emocionalne veštine kao što su oblačenje i svlačenje, samostalno korišćenje toaleta i druge veštine lične nege, slaganje sa drugima, zalaganje za sebe su sve veštine koje su od ključne važnosti za dete pre nego što krene u vrtić.

Kako odabrati odgovarajući program zasnovan na igrici

Kvalitet programa zasnovanih na igrici može značajno da varira. Stoga je ključno znati šta tačno želite od jednog. Dok procenjujete predškolske ustanove i vrtiće, pogledajte koliko se primećuju elementi učenja zasnovanog na igri. Ovo će vam dati jasnu indikaciju šta možete očekivati.

Da li želite da upišete svoje dete u instituciju za učenje kroz igru? Vrtićiada je predškolska ustanova u Beogradu koja svim svojim mališanima pruža nezaboravna iskustva koja će steći učenjem kroz igru, kao i boravak u prirodi u samom srcu Ade Ciganlije.

0652232073